Houd jij jezelf aanbevolen?

Eddy Boom
29 jun 2014

Wat heb je al bereikt met je bedrijf? Voor wie heb je mooie producten of diensten geleverd? Een portfolio op je website is een visuele pitch, waarin je je allerbeste werk laat zien. Misschien nog wel belangrijker dan dat is welke mensen je daarmee hebt geholpen. Met de volgende 3 tips help je je toekomstige klanten te overtuigen door wat je allemaal al hebt bereikt…

1. Don’t tell them, show them!

Ken je dat? Mensen die zeggen dat ze het heel druk hebben, maar ondertussen al een kwartier met je in de supermarkt staan te praten. Of mensen die zeggen dat ze een super succesvol bedrijf hebben, maar gek genoeg heb je er nog nooit iets van gezien. Zorg voor een zogeheten stopkracht; boei mensen door je beste werk te laten zien. Om mensen werkelijk te overtuigen van je resultaten, kun je het resultaat het beste laten zien! En welk probleem heb je met dit resultaat opgelost? Laat zien wie je met welk probleem hebt geholpen!

2. Het juiste beste werk

Wie wil je helpen met jouw expertise? Zorg ervoor dat je daar je beste werk op aanpast. Je kunt kiezen of je foto’s van je projecten op je website plaatst, of de personen die je daarmee geholpen hebt. Een combinatie is ook mogelijk. Potentiële klanten moeten zich herkennen in de reviews en projecten die ze zien. De geringe tijd dat een bezoeker op jouw website is, moet je hem weten te overtuigen. Wil je een project uitgebreid uitlichten? Verwijs dan naar een casus van het project op je eventuele blog. Overtuig potentiële klanten met het juiste materiaal!

3. Tevreden klanten vertellen door

Wanneer je goed werk aflevert en je klanten meer dan tevreden zijn, is reclame maken niet meer nodig. Klanten die meer dan tevreden zijn, worden namelijk je ambassadeurs. En wat doen ambassadeurs? Inderdaad, die vertellen aan iedereen hoe goed jouw product of dienst is. Zeer tevreden klanten brengen dus nieuwe vreemdelingen aan. Vreemdelingen zijn je potentiële klanten. Potentiële klanten kunnen ambassadeurs worden wanneer je goed werk aflevert en zo is het kringetje weer rond! 

Het enige waar je dus voor moet zorgen, is dat anderen positief over jou spreken. Dat bespaart je namelijk een hoop nutteloos reclame maken. Heb je een opdracht gedaan voor een bekend persoon of bedrijf? Haal deze dan naar voren in je portfolio voor meer herkenning. Vraag tevens om een goede foto van de persoon om meer geloofwaardigheid te creëren. Vraag je klanten iets specifieks over jouw product of werkwijze te zeggen en zet dit op je website!

Bonus: Je kunt klanten vragen of je goede testimonials ook op Linkedin, Google+ en Facebook mag plaatsen. 

En nu weer verder met jouw verhaal, want jouw verhaal mag gehoord worden! En durf tevreden klanten om een foto en testimonial te vragen. En less blijft more! Vraag om een bondig testimonial en een authentieke foto. 

Wat zeggen tevreden klanten over jou of over je dienst en product? Deel de mooiste in het commentaarveld hieronder. 

PS. deel dit artikel via de buttons hier boven als je iemand kent die meer tevreden klanten voor hem of haar mag laten spreken. 

Doe je ding! 

Eddy