55 tips om je marketing te boosten!

Eddy Boom
11 aug 2016

Vorige week had ik voor het eerst sinds lange tijd een black-out. Na 80 blogs geschreven te hebben over persoonlijke ontwikkeling en bedrijfsontwikkeling wist ik opeens niet meer welk verhaal ik wilde delen…

In een flits realiseerde ik mij iets opmerkelijks. Ik heb nog nooit iets verteld over mijn passie voor marketing of beter gezegd: marketgiving. En dat terwijl ik dit super tof vind. Hoe kon ik iets dat zo dicht bij mij lag over het hoofd zien? Misschien wel omdat het zo dicht bij mij lag.

Als je maar dicht genoeg op de bladzijde van een boek zit kun je niet meer lezen wat er staat, en dat geldt dus ook voor je grootste passie.

Voor mij is marketgiving het delen van je overvloed. Als je datgene deelt waar je hart sneller van gaat kloppen dan verkoop je niet maar inspireer je. Ik wil je inspireren met de dingen die ik de afgelopen jaren heb gedaan, en hoop dat jij net zoveel plezier in marketgiving krijgt als ik!

1. Maak eens een serie

Het lijkt soms wel of de film is ingeruild voor de serie. Met online streaming kunnen we iedere avond een film kijken, iets wat niet kon in de tijd dat we films enkel nog in de bioscoop konden bekijken. Als we mogen kiezen dan dan kijken we liever een serie dan een korte film. Dezelfde trend zien we ook terug in marketing. In plaats van een video kun je ook een videocursus maken, en in plaats van een artikel te lezen abonneren we ons op een wekelijkse tip via de nieuwsbrief. In de marketing noemen we dit een customer journey; een reis waar je jouw bezoekers in meeneemt binnen een bepaalde thematiek.

2. Zet je blogs om in vlogs

Content wordt steeds visueler. Niet voor niets dat 4 van de 5 grootste socialemediakanalen inzetten op video. Door te werken met video kun je al je bestaande content hergebruiken en bereik je bovendien een nieuwe doelgroep: visueel ingestelde mensen.

3. Deel je grootste fout

Succesverhalen zijn leuk, maar kunnen ook een afstand creëren tussen jou en je doelgroep. Stel dat je alleen maar leest wat het uurloon is van Max Verstappen of Bill Gates, en hoe groot de mailinglist is van een grote organisatie. Dan kan dit je ontmoedigen. Juist in onvolmaaktheid zit de verbinding. Ieder mens heeft uitdagingen en het is inspirerend om van anderen te lezen dat zij ook uitdagingen hebben gehad (en overwonnen).

4. Zet je blog eens direct op Facebook

Less is more horen we nog steeds. Toch heeft het schrijven van een lang bericht op Facebook ook voordelen. Lezers denken dat je iets belangrijks te zeggen hebt omdat je bericht zoveel content bevat waardoor je stopkracht creëert. Daarbij houden de meeste concurrenten hun berichten wél kort, waardoor je extra opvalt.

5. Laat zien dat je een mens bent

Mensen doen graag zaken met mensen. Van de tien best gelezen artikelen van ons zijn 7 verhalen! Persoonlijke content wordt bovendien veel gedeeld en goed onthouden.

6. Repost je beste blogs ooit

Kijk eens terug op afgelopen jaar. Welke artikelen zijn het meest gelezen? Deel deze dan nog een keer op je socialemediakanalen. Waardevolle content willen mensen best nog eens lezen. Net zoals dat mensen hun lievelingsfilm ook meerdere malen kijken. Bovendien zijn er altijd mensen die je bericht niet hebben gezien en heb je ieder jaar nieuwe volgers waardoor je repost altijd van waarde is.

7. Begin met bloggen op LinkedIn

Blog je al op LinkedIn? Nee? Meteen doen! Als je een blog direct op LinkedIn plaatst dan hoeven bezoekers niet door te klikken naar jouw website en kunnen ze meteen beginnen met lezen. Een ander voordeel is dat LinkedIn-gebruikers die jouw blog liken deze daarmee zichtbaar maken voor andere LinkedIn-gebruikers waardoor je snel een viraal effect krijgt. Op het moment dat ik dit schrijf is de blog optie alleen beschikbaar voor Engelstalige gebruikers. Zet dus eerst even je language op Engels voordat je kunt beginnen.

8. Laat anderen schrijven op jouw platform

Heb je een goedlopende blog? Of beheer je een groep op LinkedIn of Facebook? Laat anderen hun verhaal vertellen op jouw platform. Hiermee deel je als het ware het netwerk van jou en je gastschrijver. Zowel jij als de schrijver hebben dan een dubbel zo groot bereik!

9. Interview je grote held

Niets is leerzamer dan vragen stellen aan je grote rolmodel. Bel of mail je grote held en vraag of je hem of haar mag interviewen. Ook hier geldt; je deelt elkaars netwerk. Ook hier is er sprake van een win-winsituatie. En bovendien wordt dit misschien wel jouw leukste blog ooit.

10. Voeg een beschrijving toe aan je profiel

Op o.a. LinkedIn, Pinterest en Facebook mag je een korte ‘about’ schrijven over je pagina. Gebruik dit stukje om je lezers te vertellen welke voordelen ze krijgen als ze jouw pagina gaan volgen. Communiceer ook welk verhaal en segment jij bedient. Op Facebook kun je zelfs je coverfoto gebruiken om te vertellen wat jouw paginavoordelen zijn. Weinig mensen zetten de coverfoto en beschrijving op deze manier in. Grijp je kans!

11. Vis met een haak

Hartstikke leuk natuurlijk als je content vaak bekeken wordt, maar vergeet niet te vissen met een haak! Durf te vragen of mensen je content willen delen, vraag om reacties en durf ook af te sluiten met de verkoop van je product.

12. Vraag het aan vriendje Google

Is de titel van een artikel dat je aan het schrijven bent bijvoorbeeld ‘9 tips om beter te delegeren maar kom je maar tot 8?’ Zoek dan op google naar ‘tips delegeren’. De beste tip die Google je dan geeft herschrijf je in je eigen woorden zodat je deze kunt toevoegen aan je blog. Iedere ondernemer heeft zijn eigen doelgroep. Schroom dus niet om af en toe wat content van derden in te zetten.

13. Maak uitzonderingen

Vaak hoor je dat een artikel niet langer mag zijn dan 500 woorden. En dat een bericht louter positief van aard moet zijn. Ook hoor je dat je niet alles moet weggeven zonder dat je de teller moet laten lopen. Het maken van uitzonderingen kan krachtig zijn. Schrijf eens een extreem lang artikel van 5000 woorden, of maak een blog met 7 nadelen van business doen met jouw bedrijf, of verwerk al je kennis in een videocursus die je gratis weggeeft. De reden dat we groeien is doordat we dingen weggeven. Wees origineel en geef.

14. Van ruilen komt lachen

Creëer ook eens content voor een ander bedrijf. Maak een vlog voor een digitaal vakblad, en laat experts hun verhaal delen op jouw platform. Bang voor concurrentie? Ga uit van je doelgroep. Hoe meer waarde je voor hen kunt creëren, hoe meer ambassadeurs je zult krijgen.

15. Ga live

Hoe dichter een online ervaring ligt bij de werkelijkheid, hoe beter het wordt onthouden door de bezoeker. Doe daarom eens iets met Facebook live, Periscope of webinars. Webinars scoren tevens torenhoog als het gaat om online verkoop.

16. Geef geld uit

Er wordt wel gezegd: if you don’t pay, you don’t pay attention. Of pay to play. Nog nooit is adverteren zo goedkoop en effectief geweest. Wanneer je geld uit gaat geven op bijvoorbeeld Facebook, dan steek je al boven de rest uit doordat nog velen anderen dit niet doen. Natuurlijk is het doel om links of rechts om de financiële investering weer terug te verdienen. Vanuit die gedachte geef je geen geld uit, maar verdien je geld.

17. Maak een inimini blog

Topondernemer Richard Branson schrijft blogs van maximaal 200 woorden. Meerdere malen per week een korte blog heeft voordelen ten opzichte van eens per week een lange blog. Met meerdere korte berichten ben je constant top of mind bij je bezoeker waardoor ze eerder aan jou denken als ze een dienst willen afnemen. Daarbij is het goed voor je renewability; zoekmachines plaatsen je hoger als je vaak nieuwe content op je website zet.

18. Goed idee? Knip ‘m door midden dan heb je er 2

De eerste blog die ik ooit maakte heette ‘7 tips om je talent te ontdekken’. Ik had de blog opgedeeld in twee stukken. In de eerste blog kreeg je drie tips, en in de tweede blog die een week later uit kwam nog eens vier. Het voordeel hiervan is dat lezers onbewust een week aan je blijven denken omdat ze willen onthouden dat ze een week later weer op je blog moeten kijken. En er is ook een voordeel voor jou. Want op die manier heb je twee publicaties gemaakt in de tijd van één!

19. Start een community

Naast een kledingmerk is Nike ook een community. Niet voor niets heeft Nike ook een app voor sportieve mensen. Van oudsher zijn mensen kuddedieren en behoren ze graag tot een groep. Jij kunt ook zo’n groep starten. Heb je een trainingsbureau? Start dan een besloten Facebook-groep, LinkedIn-groep of blog rondom persoonlijke groei.

20. Waar houdt je doelgroep nog meer van?

Heb je even geen inspiratie voor nieuwe content? Bedenk dan waar je doelgroep nog meer van houdt. Heb je bijvoorbeeld een webdesignbureau en help je ZZP’ers aan een nieuwe website? Schrijf dan eens niet over webdesign of online. Bedenk dan dat ZZP’ers een inspirerende werkplek nodig hebben. Schrijf eens een artikel als ‘7 inspirerende flexwerkplekken in Nederland’.

21. Wat is het verschil tussen een krokodil?

Kleine veranderingen kunnen soms grote verschillen met zich meebrengen. Ik had een blog geschreven op mijn website die ik ook had geplaatst op LinkedIn als publicatie. Ik had 1 klein verschil doorgevoerd. Op LinkedIn had ik de blog net een andere titel gegeven dan op mijn blog. Het resultaat was indrukwekkend. Op LinkedIn kreeg de blog meer dan tien keer zo veel likes als op mijn website! Blijkbaar was de titel op LinkedIn uitnodigender waardoor meer mensen het artikel hebben geopend. In marketing noemen we dit a/b testing. Je maakt 2 of meerdere varianten op je content en kijkt later welke het beste heeft gewerkt. Iets dergelijks kun je ook doen met email-programma’s als mailchimp. Meten is weten!

22. Old ways sometimes open new doors

Veel ondernemers willen elke keer iets nieuws vertellen. Dit kost jou als ondernemer niet alleen veel tijd, maar de lezer ook. De lezer krijgt al veel voorgeschoteld, en wil niet graag belast worden met telkens weer nieuwe informatie. Sterker nog; er is aangetoond dat mensen informatie pas echt onthouden als ze het zes of zeven keer voorbij hebben zien komen. Kijk in je archief naar content die het goed deed, en deel deze nog een keer!

23. Profiteer van de gouden marketing eeuw

Op dit moment gaat Facebook de strijd aan met Youtube. Facebook wil de grootste worden op het gebied van video content. Daarom hebben ze het nog aantrekkelijker gemaakt om videos direct naar Facebook te uploaden. Wanneer je een video direct op Facebook plaatst, dan begint deze full-screen meteen met spelen. Wanneer je een video deelt vanaf Youtube op Facebook, dan wordt deze klein weergegeven en speelt hij niet meteen af. Maak gebruik van de voordelen die je aangereikt worden!

24. Wees slim; doe dom

Je maakt geen indruk door vakjargon te gebruiken. Uiteindelijk draait alles om het gevoel dat je jouw bezoeker geeft. Jargon kan ertoe leiden dat de bezoeker niet snapt wat je zegt en zich dom gaat voelen. Kies voor de juiste toon. Praat niet op Jip en Janneke-niveau, maar kies voor jeugdjournaal-niveau.

25. Doe alsof je een mens bent

Ook de grootste bedrijfsovernames zijn tot stand gekomen in een overeenkomst tussen twee mensen. Bedenk je dat je altijd 1 op 1 communiceert met je lezer. Gebruik dus geen wij, maar zeg ik. En zeg niet jullie maar jij. De lezer wil zich aangesproken voelen, dus ook als je een bericht plaatst op een pagina met duizenden volgers communiceer dan alsof je een iemand een tip geeft op een verjaardag.

26. Doe waardeloze dingen

Einstein deed tweeduizend uitvindingen die niet hebben gewerkt. En Michael Jordan deed negenduizend shots op de basket in zijn leven die naast waren. Als je een maand lang geen marketinguitingen hebt gedaan die niet aansloegen of weerstand opriepen dan heb je te weinig geïnnoveerd. De meeste ontdekkingen zijn gedaan na het maken van fouten.

27. Kom terug op wat je laatst zei

Eerst A zeggen en later B mag gewoon. Een aantal jaar nadat Jim Collins de bestseller ‘Good to Great’ schreef maakte hij een nieuw boek met de titel ‘Great by Choice.’ In zijn tweede boek kwam hij terug op dingen die hij had gezegd in zijn eerste boek. Ook zijn tweede boek werd een bestseller.

28. Boost je successen, niet je fouten

Wil je berichten promoten op social media? Kijk dan eerst welke berichten er veel zijn gelezen, gedeeld en geliket. Schaal je successen op en niet je fouten. Dit geldt niet alleen voor sociale media!

29. Focus op de input, niet de output

Veel ondernemers zijn gretig op het verzamelen van meer likes, meer e-mailadressen en meer geld op de bankrekening. Het probleem is echter dat als je je focust op deze vorm van resultaat je niet bezig bent met de waarde die je voor je klant kunt creëren. Ook nu is content nog steeds king. De beste manier om meer likes te krijgen is niet door te vragen naar likes, maar door waardevolle content te produceren.

30. Marketing saai? Doe wat je leuk vindt.

Regelmatig hoor ik mensen zeggen dat ze marketing en sociale media saai vinden. Ze zien het als noodzakelijk kwaad. Dit doet mij verbazen. Wanneer wij een verjaardag bezoeken dan vertellen we maar al te graag aan een ander waarover we gepassioneerd zijn. Wie vindt het niet leuk om te praten over dat waar je hart sneller van gaat kloppen? Online is daarin niet anders. Marketing is het vertellen van je verhaal. Ik kan me voorstellen dat je niet van schrijven houdt. In dat geval kun je ook audio opnemen. En houd je niet van audio opnemen? Dan kun je ook een video maken. En houd je zelfs daar niet van? Dan kun je ook mooie afbeeldingen schieten en delen.

31. Deel content op uitzonderlijke momenten

De meeste van je concullga’s posten hun content doordeweeks tussen negen en vijf. Door content te posten in de avonduren of in het weekend heb je minder concurrenten op je tijdlijn. Richt je je op gezondheid? Post dan eens een bericht op zondagmorgen tijdens het ontbijt. Of post iets online terwijl mensen een talentenjacht volgen op televisie. Veel mensen maken op dat moment gebruik van hun tweede scherm!

32. Good artists copy, great artists steal

Laatst was ik naar een tribute concert van de Beach Boys. Het album Pet Sounds staat op nr.2 in de RollingStone top 100 van beste albums ooit. En wat blijkt? Veel van de nummers op dit een na beste album ooit zijn geïnspireerd op andere artiesten uit die tijd! Ik geloof dat stelen niet bestaat. Op het moment dat je iets doorvertelt wat je hebt geleerd van een rolmodel dan haal je dit bericht altijd door je eigen filter. Jouw toevoeging aan het verhaal maakt de content uniek, en geschikt voor jouw doelgroep.

33. Deel je geleerde lessen

Bestaat je bedrijf vijf jaar? Deel dan vijf lessen die je hebt geleerd in je bedrijf tot nu toe. Ben je jarig? Geef dan net zoveel lessen weg als je jaren oud bent.

34. Schrijf een tegenreactie

Heeft iemand in jouw vakgebied een publicatie gedaan? Of is er iets rondom jouw vakgebied in de actualiteit? Geef jouw visie op die publicatie in een eigen stuk content.

35. Delen is vermenigvuldigen

Deze tip is een beetje een open deur; maar voeg deelknoppen toe aan je blog. Uit recent onderzoek is gebleken dat deelknoppen ervoor zorgen dat content 700% meer wordt gedeeld! Heb je al deelknoppen op je blog? Kijk er nog eens goed naar. Zijn ze aantrekkelijk? Zijn ze altijd in het zicht?

36. Beeld werkt tot de verbeelding

Nog een onderzoekje dan. Gedeelde content die puur tekstueel is wordt na 3 dagen maar voor 10% door mensen onthouden. Content die is aangesterkt met een mooie afbeelding wordt voor 65% onthouden. Maak alles wat je doet visueel aantrekkelijk.

37. Durf te vragen

In een eerdere tip gaf ik aan dat je niet moet vragen om meer likes maar dat je je moet richten op waardevolle content. Daar wil ik aan toevoegen dat mensen wel graag geleid willen worden. Wil je dat mensen comments achterlaten op een waardevol stukje? Vraag daar dan om. Wil je weten of mensen het eens zijn met een stelling die je hebt geponeerd? Vraag ze dit dan te bevestigen met een like.

38. Wees positief

Uitzonderingen zijn goed. Dus een sarcastisch of negatief verhaal op z’n tijd mag best. Maar onderzocht is dat de best geconsumeerde content positief is.

39. Schrijf een extreem lang verhaal zoals dit

Een lang verhaal bevat veel waarde, komt meer binnen bij mensen en wordt dus ook meer gedeeld! Bovendien worden lange verhalen beter geïndexeerd in Google dan korte verhalen. Mijn meest gedeelde blog ooit is mijn langste blog ooit. Ditzelfde geldt voor een lange post op LinkedIn of Facebook. Less is dus niet altijd more!

40. Maak eens een podcast

In Amerika luisteren veel automobilisten naar podcasts. Een podcast is een soort Youtube voor audio. Iedereen heeft zijn eigen kanaal en je kunt veel leren van alle interviews en tips. Start je eigen podcast in Nederland en je zult merken dat je weinig concurrentie hebt. Het grote voordeel is dat mensen naar jou kunnen luisteren terwijl ze achter het stuur zitten, wat veel moeilijker gaat met tekst of video content.

41. Deel je ondernemersreis

Wil je een nieuw plan of product uitrollen? Wacht niet tot de lancering met het delen van je verhaal. Neem anderen mee op reis en deel op regelmatige basis welke stappen je als ondernemer maakt.

42. Deel een klantcasus

Ik zie veel webdesignbureaus met een mooi online portfolio. Het probleem is dat de klant van zo’n bureau geen verstand heeft van webdesign. Dus hoe kan hij beoordelen of de organisatie hem goed online kan helpen met een website? Waardevoller voor de klant is om een casus in te zien.

Interview een klant en vraag hem: welk probleem had je, en hoe hebben wij jou daarmee geholpen? Casussen uitwerken hebben niet alleen voordeel voor je toekomstige klant maar ook voor jou. Iedere casus kun je delen als een video op sociale media, of als een mooi artikel op je blog of in je nieuwsbrief!

43. Deel jouw inspiratiebronnen

Wat zijn de favoriete boeken die jij ooit hebt gelezen? En welke films spraken jou het meeste aan? Of welke helden heb jij? En waarom zijn dit jouw helden? Deel deze met je doelgroep! Ze gaan je er meer om waarderen.

44. Schrijf een recensie

Is er een boek of film dat jou in beweging heeft gebracht? Werk dat verhaal uit in de vorm van een recensie of samenvatting. Je creëert een gunfactor door content van anderen te delen. Daarbij helpt het schrijven jou om de informatie uit het boek of de film beter op je in te laten werken.

45. Deel welke tools je gebruikt

Wellicht gebruik je software waardoor je minder tijd kwijt bent aan de dagelijkse gang van zaken zodat je meer tijd hebt voor dat wat je leuk vindt. Of je hebt een boekhouder die je iedereen zou willen aanraden. Of misschien werk je niet op een stoel maar op een skippybal waardoor je minder last van je rug hebt. Deel de gereedschappen waarmee jij werkt met je doelgroep!

46. Vraag je klanten niet meteen ten huwelijk

Stel dat je met iemand op date gaat en je vraagt die persoon meteen ten huwelijk. Dan is de kans groot dat die ander meteen gillend weg rent. Beter is om iemand eerst te vragen om nog eens wat te gaan drinken of samen naar de bioscoop te gaan. Met marketing werkt het net zo. Marketing gaat over het pad van verleiden. Heeft jouw product of dienst waarde voor je klant maar wil de klant het niet kopen? Dan vraag je de klant misschien te snel ten huwelijk. Bouw een relatie op en bied jouw klant eerst een instapproduct of dienst aan.

47. Emotie, educatie, entertainment

Een goede checklist voor je content is om te kijken of je één van de drie e’s inzet. De drie e’s zijn: emotie, educatie en entertainment. Een goed verhaal bevat altijd één van de drie. Een briljant stuk content bevat alle drie!

48. Geen waarde? Spam!

Wat heb jij in overvloed aan kennis en passie? Deel dat met de mensen die hier behoefte aan hebben. Als je geen waarde toevoegt dan wordt de informatie die je deelt met anderen gezien als spam!

49. Doe meer voor minder

Zowel in marketing als in het ondernemerschap zelf schuilt een paradox. Deel meer kennis aan minder mensen! Kies je niche! Een aantal jaar geleden werkte ik voor een organisatie die technische hulp bood op internet voor vrouwen tussen de 30 en 50 jaar uit Noord Holland in het coachingvak. Een kleine doelgroep zou je zeggen. Door te kiezen voor deze niche ontstond er een gevoel van schaarste bij mensen die niet binnen deze doelgroep vielen. De keuze om minder mensen te bedienen resulteerde in meer klanten en meer omzet. Bovendien heeft meer voor minder doen ook een ander voordeel; het zorgt ervoor dat je een specialist wordt in een bepaalde markt.

50. Don’t be perfect, be patient

Marketing is een werkwoord. Je moet bereid zijn er op regelmatige basis mee bezig te zijn. De valkuil voor veel ondernemers is dat ze dingen perfect willen doen. Perfectie komt met de tijd. Heb geduld, doe iedere week iets aan marketing en je zal groeien in kwaliteit en succes.

51. Prikkel zintuigen, wek emotie op

Hoe meer een online ervaring lijkt op de werkelijkheid, hoe hoger de conversie en hoe beter mensen jouw bericht onthouden. Beeld scoort daarom beter dan alleen tekst, en bewegend beeld met geluid scoort beter dan een artikel met een plaatje. Hoe groter je de zintuiglijke ervaring maakt, hoe meer effect je creëert.

52. Ambassadeurs zijn je nieuwe marketing

Met marketing maak je van vreemdelingen vrienden. Heb je een ervaring van vriendschap met iemand? Dan is de kans toegenomen dat jullie ook zaken met elkaar gaan doen. Vervolgens is het aan jou om van klanten ambassadeurs te maken door je werk goed te doen. En wat doen ambassadeurs? Die doen verhaal en brengen nieuwe vreemdelingen met je in contact. Maak van vreemdelingen vrienden, van vrienden klanten, en van klanten ambassadeurs. Ambassadeurs zijn je beste marketing assets!

53. Praten is het nieuwe schrijven

Vertel je graag een verhaal maar is schrijven niet je sterkte kant? Laat je dan interviewen door een ghostwriter. Focus op waar je goed in bent; het delen van jouw passie en kunde. Houd je niet van schrijven of kost het je te veel tijd? Laat iemand anders jouw verhaal vertellen op je blog.

54. Check in bij jezelf in plaats van bij Facebook

De meest succesvolle ondernemers op Facebook zitten niet op Facebook! In plaats van dat zij content consumeren produceren zij content. Ze beginnen hun dag niet op Facebook, maar bij zichzelf.

Ze brengen dus geen uren per dag door op sociale media maar posten dingen van waarde en reageren af en toe op andermans reacties. Sommigen brengen zelfs helemaal geen tijd door op sociale media. Ze gebruiken een programma als Hootsuite of Buffer om content later in te plannen op hun kanalen.

55. Blijf bij je eigen verhaal als een kapotte grammofoonplaat

Misschien heb je zojuist wel je langste blog ooit gelezen. Je hebt nieuwe ideeën gekregen voor je marketing, of je hebt bevestigd gekregen wat je al wist. De belangrijkste tip die ik je wil meegeven is deze: zorg dat je superveel plezier hebt in het doen van je marketing. Maak ieder moment dat je met marketing bezig bent zo leuk mogelijk! Bovenstaande ideeën hebben mij de afgelopen jaren geïnspireerd in het doen van marketing. Maar dit is geen blauwdruk voor hoe jij het moet doen!

Durf uitzonderingen te maken en blijf jezelf vernieuwen. Laat je inspireren door de ideeën van anderen, maar blijf vooral bij jezelf. Blijf bij je eigen verhaal als een kapotte grammofoonplaat. Dat maakt jouw marketing leuk en uniek. Herinner wat Loesje zei:

‘Wat gebeurt er met de concurrentiestrijd als blijkt dat we allemaal uniek zijn?’

56. Under promise, over deliver

Oké, nog eentje dan. Je kunt beter te weinig beloven en te veel geven, dan te veel beloven en te weinig geven. Dit is een kwestie van verwachtingen op de juiste manier managen. Want geef toe, een 56e tip wanneer je er 55 verwacht is toch een leuk cadeautje? Of draai ik nu een beetje door?

Dat was een hoop informatie. Of niet?! Onthoud dat je kennis die je niet gebruikt kan voelen als een rugzak met ballast. Je kunt beter 1 van de bovengenoemde tips toepassen dan 55 tips met je meedragen.

Je kunt beter een blog schrijven dan een blog lezen, en je kunt beter een video maken dan een video kijken. Genoeg inspiratie!

Tijd om je verhaal te delen…

‘Marketing is no longer about the stuff that you make, but about the authentic story you tell…’

Wat is jouw verhaal?

Bright day,

Eddy